مخابرات: مشکل جهرمی این است که مدیرعامل مدنظرش دیگر در مخابرات نیست
بحث و جدلهای وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات ایران تمامی ندارد و اینبار مخابرات در واکنش به صحبتهای دیروز آذری جهرمی در نمایشگاه تلکام، مطلبی را منتشر کرده است. محمد جواد آذری جهرمی روز پیش گفته بود که یک نفر در شرکت مخابرات با تصمیمات خود، درحال صدمه زدن به کشور است و اگر نیاز باشد، نام و مشخصات وی را افشا میکند.
به گزارش شرکت مخابرات ایران، ظاهرا وزیر ارتباطات تا سه ماه پیش هیچ مشکلی با این شرکت نداشته و حالا بهکرات در حضور رسانهها، به مخابرات حمله میکند. درادامه میخوانیم که گویی، وزیر ارتباطات دیگر مخابرات را جزو خانوادهی خودش نمیداند و این موضوع را علنا در سخنانش اعلام میکند درحالیکه این شرکت سابقهی عمر ۶۰ ساله دارد و صنعت مخابرات کشور را پیریزی کرده است.
مخابرات در ادامه خطاب به جهرمی خاطرنشان میکند:
مردم آگاهتر از این حرفها هستند و فهمیدهاند شما صرفا به بهانهی خارج شدن شخص موردنظرتان از مدیرعاملی شرکت، این همه جار و جنجال به راه انداختهاید.
اینگونه روشها با هر هدفی که باشد، نتیجهای جز به آشوب کشاندن و خراب کردن بازارِ رو به توسعهی ارتباطات و مخابرات کشور که نیاز حیاتی مردم است نخواهد داشت.
مخابرات همواره تابع سیاستهای ابلاغی بالادستی و رگولاتوری بوده است و حداقل انتظار این است که اگر به خواستههای به حق مخابرات در راستای توسعه توجهی نمیشود، منطق و اصول در صحبتها مراعات شود.
مخابرات: وزیر محترم، بحثهای مدیریتی را به رسانه نکشاند
شرکت مخابرات با اشاره به اینکه کار از توصیه به وزارت ارتباطات برای همافزایی بهجای تلاش برای واگرایی در صنعت مخابرات گذشته، دوباره این وزارتخانه را به همگرایی فرا میخواند.
در ادامه، مخابرات ادعای انحصار ازسوی این شرکت را رد میکند و میگوید: «۵۰ درصد پهن باند کشور در اختیار بخش خصوصی است و با امضاء قرارداد بیت استریم که سه سال معطل مانده بود، بعید است دیگر حتی بهانهای برای ادعای انحصار باقی مانده باشد.» مخابرات اضافه میکند که این شرکت حداکثر همکاری را در هر شرایطی داشته و حال، بهمحض خروج مدیرعامل همسوی دولت از شرکت، ناگهان وزیر ارتباطات فعالیتهای مخابرات را ضد بازار رقابتی و انحصاری تلقی میکند.
در ادامه میخوانیم: «… شرکت مخابرات ایران و مجموعهی کارکنان آن دیگر بیش از این تاب تحمل و فشار نگاههای سیاسی در مدیریت را ندارند. زیرساخت ارتباطات کشور در حوزهی انتقال بر طبق قانون در اختیار مخابرات است و وزارت ارتباطات بهجای قدردانی از مخابرات که برونسپاری این کار دولتی عظیم را علیرغم تمام محدودیتها انجام داده است و ضمنا در این سالها حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان به خزانه واریز کرده است، در حال شاخ و شانه کشیدن برای این مجموعهی شریف و خدمتگزار است.»
مخابرات میگوید توسعهی تلفن ثابت بدون منطقی شدن تعرفهها اتفاق نمیافتد و موضع زیگزاگی وزارت ارتباطات در طول دولتهای یازدهم و دوازدهم، نشان از عدم حقانیت آنها دارد. شرکت مخابرات افزوده:
زمانی که مدیرعامل از دولت است، تعرفهها میتواند افزایش پیدا کند و زمانی که مدیریت از دولت نیست، مخابرات مانع توسعه تلقی میشود.
مخابرات در انتها از وزارت ارتباطات درخواست کرده تا «بحثهایی را که باید در اشل مدیریتی و تخصصی حل شود، به رسانه نکشاند»؛ چرا که قربانی اصلی این کشمکش بیجهت، مشتریان در اقصی نقاط کشور و کارمندان تلاشگر مخابرات و تمام صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور است.