تیپاکس خدمات نوین الکترونیکی به مشتریان زنجیره تأمین و توزیع ارائه میکند
هفتهی گذشته، تیپاکس شصتمین سال فعالیتش را جشن گرفت. این شرکت که بهعنوان اولین بازیگر خصوصی بخش لجستیک در کشور فعالیت میکند، اعلام کرده با تغییر ماهیت صنعت لجستیک در کشور، خود را با تغییرات هماهنگ و بهروز میکند. شهرام قندچی، معاون بازاریابی و توسعهی بازار تیپاکس، به درخواستهای جدید کسبوکارها در حوزهی پاسخ به نیازهای زنجیرهی تأمین و توزیع و تقاضای مصرفکنندگان اشاره کرده که در پی دریافت خدمات سریع با قابلیت تعقیب آنی بستههای خود هستند. به اعتقاد معاون بازاریابی و توسعهی بازار تیپاکس همین درخواستها و انتظارات جدید باعث شده تا مدلهای عملیاتی و سودآوری مورد توجه قرار گیرند.
قندچی به این نکته اشاره کرده که تیپاکس طی سال گذشته بهمنظور توسعه بازار تیپاکس مسیرهای جدیدی ایجاد و ساماندهی شده و همزمان این شرکت سعی کرده تا وضعیت نمایندگیها را نیز بیش از پیش بهبود دهد.
بنابر اطلاعات ارائهشده، تیپاکس در پی آن است تا با بهکارگیری تکنولوژیهای روز دنیا پیش از آنکه نیاز کاربر به تقاضا و درخواست تبدیل شود، بتواند به آنها پاسخ دهد. انطباق با فناوریهای روز دنیا درزمینهی لجستیک را نباید انتخابی برای پاسخ به نیازهای کاربران خواند؛ بلکه باید ضرورتی برای شرکتهایی دانست که درزمینهی لجستیک و حملونقل فعالیت میکنند. شهرام قندچی دراینباره گفت:
امروزه، شرکتهای لجستیک با عصری از تغییرات غیرمنتظره مواجه هستند که عمدتا بهدلیل فناوریهای نوآورانه در حوزهی دیجیتال و انتظارات مشتریان ایجاد میشوند. در عصر حاضر، شرکتهایی که گوشهای نشستهاند و تماشا میکنند، محکوم به مرگ هستند و برندگان آینده آنهایی هستند که مفهوم تولید و فعالیت دیجیتال را هرچه سریعتر درک و برای آن تغییر میکنند.
تیپاکس در این زمینه اپلیکشنی با عنوان مای تیپاکس و با هدف توسعهی خدمات مشتریان و ارتباط با سازمانهای خُرد و کلان بهمنظور ایفای نقشی پررنگتر در سیستم تأمین و توزیع طراحی شده است. بهگفتهی قندچی، امروزه همکاری در زنجیرهی تأمین یکی از موضوعات داغ است و شرکتهایی که از راهکارهای دیجیتال برای همکاری مؤثر در طول زنجیره تأمین و توزیع استفاده میکنند، مزایای کسبوکاری بسیاری تجربه خواهند کرد. وی نقش سیستم لجستیک را در موفقیت کسبوکارهای امروزی به ویژه کسبوکارهای دیجیتال بسیار بالا میخواند.