مهلت زمانی ارسال پیامک ثبت‌نام وام یک میلیونی برداشته شد

مهلت زمانی ارسال پیامک ثبت‌نام وام یک میلیونی برداشته شد

ثبت‌نام سرپرستان خانوار برای دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی دولت برای حمایت از شهروندان در برابر ویروس کرونا همچنان ادامه دارد.

پیش از این گفته شده بود که سپرستان خانوار تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه مهلت دارند تا پیامک مربوطه را ارسال و نسبت به دریافت تسهیلات اظهار اطلاع کنند. حال بنابر اعلام وزیر رفاه این مهلت زمانی برداشته شده و سرپرستان خانوار بعد از هجدهم اردیبهشت ماه نیز می‌توانند کد ملی خود را به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.

به گزارش ایسنا، وزیر رفاه می‌گوید در مرحله‌ی اول به ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار تسهیلات یک میلیون تومانی پرداخت شد؛ در هفته‌ی جاری نیز پیامک های ۷۰۰ هزار نفر دیگر دریافت شده؛ وی گفت پیش‌بینی می‌شود تعداد خانوارهایی که این وام را دریافت می‌کنند تا آخر هفته از ۲۰ میلیون سرپرست خانوار بیشتر شود.

زمانی‌که رئیس‌جمهور اعلام کرد برای دریافت تسهیلات مربوطه نیاز به ارسال پیامک است و پیرو آن اپراتورها خبر دادند که ثبت سیم‌کارت به‌نام سرپرستان خانوار به رایگان صورت می‌گیرد، شاهد شکل‌گیری تجمعات جلوی دفاتر پیشخوان بودیم. با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، این روند به‌صورت غیرحضوری ادامه پیداکرد اما مشکلاتی در ادامه به‌وجود آمد.

  • برخی افراد هنوز سیم‌کارت خود را دریافت نکرده‌اند
  • برخی سیم‌کارت دریافت کرده اما اطلاعات هویتی‌شان تأیید نشده
  • برخی دریافت کرده‌اند اما هنوز سیم‌کارت‌شان فعال نشده
  • برخی سیم‌کارت دریافت کرده اما پیامکی مبنی بر دریافت وام مشاهده نکرده‌اند

مسئله‌ی احراز هویت برای خرید غیرحضوری سیم‌کارت مرحله‌ای اضافی ایجاد کرده؛ شرکت پست حل مشکل را با ارسال مدارک شخص ثبت‌نام‌کننده انجام می‌دهد. 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، همراه اول سامانه‌ای راه‌اندازی کرده تا تأییدیه‌ی احراز هویت و وصول سیم‌کارت به دست شخص ثبت‌نام‌کننده را از جانب شرکت پست دریافت کند و بدین‌شکل از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود. سرپرستان خانوار که سیم‌کارت رایگان خود را دریافت کرده‌اند اما هنوز سیم‌کارت‌شان فعال نشده، می‌توانند برای اعلام این موضوع به پرتال همراه اول بخش «پیگیری سیم‌کارت رایگان» مراجعه و فعال‌نبودن سیم‌کارت را اعلام کنند.

ایرانسل نیز اعلام کرده که مشکل پیش‌آمده از سمت این اپراتور نیست و به روند کاری شرکت پست مربوط است. به‌منظور حل مشکل سیم‌کارت‌های این اپراتور، ایرانسل از شهروندان خواست در صورت وجود مشکل در فعال‌سازی سیم‌کارت با پشتیبانی شرکت تماس بگیرند. 

رگولاتوری نیز به مشکلات پیش‌آمده واکنش نشان داد. محمد امامی، مدیر کل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری به پیوست گفت:

در قدم اول، دلیل فعال‌نشدن سیم‌کارت‌ها به‌نام سرپرست خانوار به شرکت پست بازمی‌گردد. اگر مردم سیم‌کارت‌های سرپرست خانوار را از سمت پست دریافت اما همچنان این سیم‌کارت‌ها غیرفعال است، این اتفاق به این موضوع بازمی‌گردد که شرکت پست هنوز مدارک احراز هویتی که هنگام تحویل سیم‌کارت از کاربران دریافت کرده را به اپراتورهای مربوطه نرسانده و در این خصوص شرکت پست باید پاسخگو باشد.

آن دسته از سیم‌کارت‌های به‌نام سرپرست خانوار که به دست کاربران رسیده و فعال هم شده اما پیامکی برای دریافت بسته حمایتی دولت دریافت نکرده‌اند هم به این موضوع باز می‌گردد که افراد سیم‌کارت خود را شارژ نکرده‌اند. برای این منظور، کاربران باید با شماره کا‌ل‌سنتر اپراتورهای مربوطه تماس بگیرند. کاربرانی که سیم‌کارت برای آن‌ها ارسال شده و پست هم مدارک را به اپراتورها تحویل داده اما همچنان سیم‌کارت‌شان غیرفعال است حتما با امور مشتریان اپراتور مربوطه تماس بگیرند.